2/13/13

Varsti olen nagu hunt kriimsilm

Praguseks hetkeks on minu ametid siin pika valge pilve all olnud koristaja,õunteharvendaja,kirsikorjaja ja uusim amet on mesinik. Ok, päris mesinik ma nüüd ikka ei ole, aga kaks nädalat on minu käed igapäevaselt küünarnukini meega koos küll. Nagu paar postitust tagasi ka kirjutasin, siis sain ühe kohaliku mehe kaudu läedalasuvas perefirmas tööd. Alustasin esmaspäeval ja olen paigal kuni veebruari lõpuni ilmselt. Mis ma täpsemalt siis teen ja kuidas see kõik välja näeb? Minu vahetuses on kokku 4 inimest: mina, Ross(mees,kelle kaudu tööle sain) ja tsehhi paar Maggie ja Andrew. Kui kirsside ajal olime Team Awesome siis nüüd oleme me A-Team :) Töökaaslased on toredad ja esimesed päevad on nad igati abiks ja toeks olnud, et ma kiiremini ja paremini kohaneks uue tööga. 
Kogu tööd ja protsessi on vist parem selgitada, kui alustan päris algusest. Kõik algab sellega, et põldude pealt tuuakse mesitaudest kastid meie juurde. Suured virnad kaste koos mett täis raamidega viiakse jao kaupa  nö soojenus ruumi, et edasine töötlemine oleks lihtsam. Selle kõige taustaks on mõnus sumin. Peale kerget sulamist tuuakse kastid ja raamid meie põhilise masina juurde ... põhimõtteliselt on kogu selle edasise prosessi nimi eraldamine. Alguses on Andrew ülesanne raamid kastidest välja saada ja neid masinale sisse sööta. Seejärel eraldab masin ohtrate väikeste terade abil põhilise vaha kihi raamidelt ning saadab raamid edasi järgmis nö liini peale. Selle viimase liini peal tuleb kõik raamid veel eraldi läbi vaadata ja kraabitsaga eemaldada masina poolt veel eemaldamata jäänud vaha ninh veenduda, et kõik kärjed on avatud. Seejärel pannakse need nö eeltöödeldud raamid veel viimasesse masinasse ... raamid asetatakse püstides asendis metallraamide sisse ning seejärel toimub erineva kiiruse ja erineva suunaga nö tsentrifuugimine ... raamidest aetakse välja viimanegi mesi. Iga tsentrifuugimine kestab kuskil 2 minutit ja seejärel tuleb tühjad raamid jälle kastidesse laduda ja Ross tegeleb nende ladutamisega ... kuni need jälle põldudele viiakse. Mina ja Maggie tegeleme kõige mesisema osaga ... raamide kraapimise ja tsentrifuugi masinaga ... teeme töö vahetustega. Kogu mesi ja vaha liigub torude kaudu masinasse, kus need eraldataks ... vaha ühte kasti ja mesi suurtesse tünnidesse. Kõik kasutatakse ära ... vaha läheb kosmeetikatööstusele. 
Lisaks kõigele sellele põhilisele on veel ridamisi muid väiksemaid töid pidevalt, kastide liigutamine, katkiste raamide parandamine jnejne. 

Seda tööd tehes aeg lendab ... esimesel päeval oli eriti kiire päeva ja tegime kokku 9 tundi tööd. Kuna aga kella kuskil ei ole, siis Ross tuleb ja ütleb, et kuna on pausi aeg. Esimesena lähevad pausile Andrew ja Maggie ning mina ja Ross hoiame süsteemi töös. Hiljem läheme meie pausile ja nemad jätkavad. Kui esimesel päeval oli hullumaja ja olime 9 tundi tööl, siis teisel päeval oli rahulikum ja lõpetasime juba peale kuut töötundi. 

Ehk sai kõik oluline edasi antud ... loodan, et selgitasin arsaadavalt kogu süsteemi :) teen pilte ka ja panen need kunagi üles. 

Aga olen väga rahul ... töö on lahe. Papa, kujutan ette et sinul oleks siin eriti lahe olla ja kogu protsessi vaadata. Sirka, mett ja vaha võib soovi korral päevad läbi matsutada :) Ja oioioi kui magus ja hea see mesi on ... hoopis midagi muud kui kodus. Peale esimest tööpäeva sain ühe purgi mett ja pean neile koheselt märku andma kui see otsa saab. Muide mesi,mille sain, oli samal päeval tarudest saadu mesi .... Mmmmmmmm. Mesi käib nüüd mul igale poole ... lisaks juustele panen seda peaaegu iga joogi ja söögi sisse.

Sweetas! (kiivide väljend selle kohta, kui miski on väga hästi. Hetkel käib see igti minu elu kohta)

2 comments: